
Umowa na organizaje wesela – o czym warto pamiętać? Szablon gotowej umowy
Mówi się, że „umowa jest na złe czasy”. Jasne, fajnie jak można sobie ufać nawzajem. Z pewnością nikt z nas nie zdecydowałby się na organizację jakiejkolwiek uroczystości w lokalu, którym właścicielom w pewnym stopniu, by nie ufał.
Dobrze jest jednak obustronnie podpisać dokument, w którym zawarte byłyby podstawowe informacje i regulacje potencjalnej współpracy.
Dziś mówimy o umowie na organizację wesela. Sprecyzowaną listę elementów, które warto zawrzeć w tym dokumencie, znaleźć można na blogu Ślubne Potyczki Prawne . To bardzo rzetelna i szczegółowa lista.
Chciałabym się z Wami podzielić nieco skróconą listą koniecznych aspektów. Sama podpisywałam umowę w takiej formie. Została ona bez problemu zaakceptowana przez menadżerów sali, a mi samej dała poczucie dbałości o najważniejsze kwestie.
Myślę, że nie warto w tym temacie popadać ze skrajności w skrajność. Nie należy odpuszczać tej formalności, ale też nie ma co tworzyć 10-stronnicowej umowy, które mogą zniechęcić obie strony.
Oto lista kluczowych elementów, które warto by znajdowały się w umowie:
1. Informacje podstawowe
- Data i miejsce zawarcia umowy - strony zawierające umowę: wykonawca i zleceniodawca, pełne dane. Informacja o tym, że wykonawca jest prawnym właścicielem lokalu, w którym odbędzie się impreza.
- Przedmiot umowy: organizacja przyjęcia weselnego w danym obiekcie. Informacja o tym, w jakim terminie odbędzie się wesele, w jakich godzinach. Informacja o godzinie poprawin.
- Cena (za talerzyk i ewentualne koszty dodatkowe). Cena za dzieci (do jakiego wieku bezpłatnie). O ile cena może wzrosnąć, cena dla członków zespołu muzycznego, fotografa, kamerzysty. Zaliczka, zadatek, końcowe rozliczenie, nr rachunku, na który ma wpłynąć płatność.
- Informacja o ilości gości oraz o tym do kiedy można potwierdzić ostateczną liczbę gości. Informacja o ilości i wieku dzieci.
- Informacje dotyczące noclegu – termin zakwaterowania i wykwaterowania, ilość gości, cena. Nocleg dla Pary Młodej.
2. Obowiązki wykonawcy (właściciela Sali)
- Przygotowanie sali weselnej i menu z najwyższą staronnością. Termin ostatecznego ustalenia menu, menu w formie aneksu do umowy.
- Zapewnienie czystości na sali weselnej i w pomieszczeniach sanitarnych przez cały czas trwania imprezy. Oświadczenie o spełnieniu wymogów sanitarnych – o to warto zapytać.
- Informacja co wchodzi w skład dekoracji – obrusy, serwetki, jakie stoły, krzesła, zastawa.
- Informacja o możliwości lub nie – wniesienia własnego alkoholu, własnych ciast lub produktów na stół wiejski, udostępnienie lodówki, pomieszczenia do przechowywania alkoholu, tortu, ciast.
- Obsługa kelnerska – ile kelnerów, co należy do ich obowiązków (roznoszenie alkoholu lub nie), do kogo się zwracać po pomoc w czasie wesela, obsługa doatkowych punktów.
- Zapewnienie dostępu do prądu, nagłośnienia, rzutnika itd.
- Zapewnienie dostępu do parkingu i dodatkowego zaplecza.
- Informacja o wyposażeniu sali w klimatyzor i potencjalnie agregat prądotwórczy.
3. Obowiązki Zleceniodawcy (Pary Młodej)
- Podanie ostatecznej liczby gości do ustalonego terminu.
- Zakup napoi/alkoholu i innych co zostało wyłączone z obowiazków wykonawcy.
- Pokrycie ewentualnych szkód i zniszczeń wynikłych w trakcie trwania imprezy na podstawie sporządzonego protokołu.
4. Warunki odwołania imprezy/odstąpienia od umowy
Zaznaczam jednocześnie, że draft, którym się dzielę wynika z moich indywidaulnych doświadczeń. Nie biorę odpowiedzialny za wszelkie prawne zarzuty. Można, nie trzeba z tego skorzystać, myślę jednak, że warto. 😊
Zapraszam też do przeczytania wcześniejszego artykułu, dotyczącego aspektów, na które warto zwrócić uwagę, przy wyborze lokalu na imprezę.


Może Ci się spodobać

Must-have na Baby Shower – 6 elementów, których nie może zabraknąć
21 lipca, 2021
Koronawirus, co z weselami? Czyli o tym jak wygląda organizacja wesela w dobie pandemii.
14 października, 2020