atrybut alt:dekoracja stołu
Eventy

Organizacja imprezy w domu vs. w lokalu. Plusy i minusy obu rozwiązań

Coraz częściej decydujemy się na organizację rodzinnych imprez w lokalu. Rocznica, urodziny, I Komunia Święty, czy Chrzest, to okazje, które często świętujemy w wynajętych przestrzeniach.

W ostatnim czasie jednak, w związku z zamkniętymi lokalami, uroczystości świętowaliśmy w kameralnym gronie w domach. Nawet w obecnej sytuacji, kiedy restauracje są otwarte, są osoby preferujące organizacje uroczystości w swoich „czterech ścianach”.

Na co warto się przygotować? Jakie są plusy i minusy obu rozwiązań?

Będą to jak zawsze spostrzeżenia wynikające z mojego indywidualnego doświadczenia. Chętnie więc poznam też Twój punkt widzenia na ten temat. 

Jeśli dopiero planujesz zorganizować uroczystość w związku z ważnym dla Ciebie wydarzeniem i zastanawiasz się, czy zdecydować się na organizację w lokalu, czy w domu, liczę, że artykuł okaże się dla Ciebie pomocny:).

Jeśli mowa o organizacji imprezy w domu, tutaj przeczytasz o tym jak zorganizowałam spotkanie rodzinne z okazji uroczystości Chrztu Świętego mojego Synka:

atrybut alt: mama z synkiem

No dobra, bez zbędnego gadania…

LOKAL

Zbliża się roczek Twojego dziecka, urodziny męża, rocznica rodziców etc., decydujesz się na organizację imprezy w lokalu. Oto co Cię czeka:

Przegląd lokali, które potencjalnie mógłbyś/mogłabyś wziąć pod uwagę, weryfikacja pod względem:

1.dostępności
2. lokalizacji i dogodnego dojazdu Twojego i Twoich gości
3. wystroju sali
4. proponowanego menu
5. KOSZTÓW
6. dodatkowych atrakcji, czy wyposażenia, na którym Ci zależy.

Być może masz sprawdzone już przez siebie, bądź znajomego miejsce i decyzja już zapadła. Super, tę „robotę” masz z głowy.

Nie ominie Cię jednak ustalanie z menadżerem (lub właścicielem Sali):
1. menu
2. czasu trwania, godziny rozpoczęcia i zakończenia imprezy
3. budżetu i kosztów ostatecznych
4. wystroju, dekoracji sali

A co za tym idzie konieczne będzie – (tak, według mnie konieczne, choćbyś znał/a dobrze wybrany lokal), podpisanie umowy, w której zawarte będą przynajmniej informacje dotyczące usługi w zamian za konkretne wynagrodzenie. „Umowa jest na złe czasy”, warto więc wyposażyć się w ten dokument.

Ok. To jest lista rzeczy, którymi  trzeba się zająć, szykując uroczystość w lokalu. Jak to się przekłada w takim razie na plusy i minusy?

PLUSY

Jest ktoś kto wyręczy Cię:

w gotowaniu, podawaniu, zmywaniu, sprzątaniu, proponowaniu gościom „kawa, herbata, cukier, mleko, a może ciasto?”,  a także w zadbaniu o odpowiedni wystrój lub dekoracje (chyba, że bierzesz to na swoje barki). Będziesz mógł/mogła w pełni skupić się na gościach, na tym by cieszyć się spotkaniem, a także trochę zrelaksować, pysznie zjeść i gościć się pomiędzy swoimi gośćmi.

To brzmi zdecydowanie fantastycznie.

Są więc jakieś minusy takiego rozwiązania?

MINUSY

Koszty. Za wygodę, pyszności, świetną atmosferę, będzie trzeba po prostu zapłacić. To w porównaniu do organizacji imprezy w domu, zdecydowany minus.

Co jeszcze?

Jeśli lokal jest rozległy, wyposażony w dodatkowe atrakcje, czy duży ogród, goście mogą się rozejść. W lokalu nie uda się stworzyć tak rodzinnej atmosfery jak w domu.

Ponadto jeśli masz dzieci, wielu rzeczy nie będziesz mieć pod ręką, które mogą się przydać. Trudniej też o spokojny kąt, gdzie będzie można nakarmić, czy przewinąć maluszka, lub wyciszyć trochę starsze dziecko.

Czas imprezy będzie ograniczony. Ostatecznie zawsze lokal wynajmujemy na konkretne godziny, jeśli Ty lub ktoś z Twoich gości będziecie chcieli przedłużyć imprezę, może będzie taka możliwość, na pewno jednak odpłatnie.

atrybut alt: ikony na uroczystości

DOM

Szykując imprezę domową lista obowiązków jest zdecydowanie dłuższa:

  1. zaplanowanie menu, zrobienie zakupów, gotowanie lub zamówienie cateringu
  2. ustawienie stołów i krzeseł, czasem ich wypożyczenie, zaplanowanie miejsca, tak by goście mogli w miarę wygodnie się przemieszczać
  3. zadbanie o naczynia i zastawę
  4. zaplanowanie, zakup i ustawienie/zawieszenie dekoracji, w tym obrusy, serwetki, kwiaty i inne
  5. posprzątanie domu przed i po imprezie – to chyba najbardziej czasochłonne i pracochłonne zadanie

Z listy zadań od razu wynika kilka minusów:

MINUSY

Istnieją jednak plusy organizacji uroczystości, czy imprezy w domu:

PLUSY

Jak można podsumować te dywagacje?

Największym plusem organizacji imprezy…

w lokalu jest tzw. „święty spokój”, Twoi gości, ale także Ty możecie się zrelaksować i cieszyć w pełni wspólnym spotkaniem.

w domu jest rodzinna, serdeczna atmosfera, możliwość porozmawiania każdego z każdym. Jest to też rozwiązanie ekonomiczne.

Największym minusem organizacji uroczystości

w lokalu są stosunkowo wysokie koszty.

w domu, dużo pracy, sporo przygotowań i jeszcze więcej sprzątania.


A jakie są Twoje doświadczenia?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *